ORTANCALAR



ORTANCALAR
HYDRANGEAS











İlk göz ağrım kurdele nakışının gönlümde yeri başka.. 



Ara ara hep kurdelelerle oynamayı çok seviyorum. Bunun için en uygun saatler ise akşamları televizyon karşında oluyor. 


Sinir bozucu açık oturumları seyrederek hem kendime eziyet ediyorum hem de kurdeleleri kumaştan çekmek için zorlanıp, minik ağrılarla uğraşıyorum. Arada tatlı Betüş'ün getirdiği ıhlamur ve papatyalarla çay yapıp, içine bal da koyuyorum.. Hem kendime hem oğluma ikram ediyorum. 

Kurdele nakışı bileği ve dirseği hatta tüm kolu çok zorlayan bir nakış türü.. Parmaklardaki ritmik hareketler şişme ve ağrıya sebep oluyor. 

İşte bu yüzden, çok sevdiğim halde kurdele nakışını sürekli yapamıyorum.. 
Ama arada sırada böyle minik keyiflerim var tabi....

Bu ortancaları yaklaşık 1 ayda yaptım. Sehpanın üzerinde duran kutudan bir ortancayı alıp, her akşam 30, 40 dikiş atıyorum. Yavaş yavaş ancak bu kadar yapabildim. 1,2 tane daha yaparsam bu iş de bitecek.

Kurdele nakışı dikkatlice yapılırsa ve hakkı verilirse müthiş güzel bir nakış türü. Hem çok da hızlı ilerleyebiliyorsunuz.  Diğer tüm nakış türlerinden en hızlısı.

Ayrıca yaptığınız hatayı çok da kolay kapatabiliyorsunuz. Bazı nakışlar hatayı hiç kabul etmez ama kurdele yapılan hataları örtüyor. 












Bu ortancalar için organze kurdele kullandım. İstediğiniz incelikte olabilir. Eğer kalın kurdele seçerseniz ortancaları biraz tutmak iyi olabilir. Ama ince kurdeleler daha küçük boy ortanca için daha uygun olur..
Bu ne yapacağınıza da bağlı, eğer dekor amaçlı bir yastık yapıyorsanız, büyük olmalılar, eğer küçük bir duvar panosu istiyorsanız, küçük olmalılar. Masa üstüne runner ya da örtü planlıyorsanız, çok  daha küçük olmalılar. 









Kumaşı kasnağa geçirip gerdikten sonra üzerine yaklaşık 8,10 12 cm lik daireler çizin..

Dairenin tam ortasından başlayarak bol dikişler atarak kurdele ile doldurun. Birbirini takip eden dikişlerin arası yaklaşık 5,6 mm olsun. peşpeşe doldurun.. 








Önce açık sarı kurdeleleri tamamlayın, sonrasında daha koyu sarı kurdelelerle efekt vermek için aralarına ilave dikişler atın.. Kimini bol yani yüksek, kimini daha düşük tutun. Kurdelelere elinizle şekil vermek kolaydır..



Dairenin içini doldurduktan sonra yaklaşık 1 cm kıvırma payı bırakarak, kısa düz dikişle, büzgü dikişini yapın.. Dikişler kısa ve düzgün olsun. Aksi halde içine dolduracağınız elyaf aralarda sırıtacaktır. 










Büzgü dikişi bitince yaklaşık 1 cm daha kesme payı bırakıp, kesin. 
Büzdürün ve içerisine elyaf doldurun.. 

Hepsini hafif yassı topçuklar haline getirin.
Dikişi sağlamlayarak bitirin.











Bu projede henüz tam olarak ne yapacağıma karar vermediğimden şimdilik böyle bir görsel hazırladım. Bunun üzerinde düşünüp, elimdeki malzemeleri karıştırıp, sağından solundan bakıp bir şeyler yapacağım.. Ama az buçuk kumaştan bir saksı ya da bir vazo işleyip, ortancaları üzerine yerleştirme planım var.  İçinde sarı ve pembelerin yoğun olduğu bir şeyler planlıyorum gene. Belki aralarından yeşil yapraklar ve gipso çiçeklerinin çıkacağı bir çiçek buketi olabilir. Ama aralarda mutlaka başka başka bir şeyler de olacak...


Böyle durumlarda biraz ara veriyorum. Çünkü acele edersem tembel işi bir şeyler çıkıyor. Acele etmezsem içime sinen bir şeyler yapabiliyorum. 


O yüzden aynı anda bir kaç projeyi birden yapıyorum. Birini bitirirken, diğerini geliştiriyor. Birini geliştirirken, diğerini başlatıyorum. Hepsi birbirini tetikliyor ve hepsi birbirine değer katıyor..  Hepsi birbirinden esinleniyor..  Bu arada takıldıkça da zaman kazanıp ne yapacağım konusunda araştırma yapmış oluyorum.. 


Şu aralar altın nakışı ağacımın yapraklarını nasıl yapmam gerektiği konusuna feci takıldım.. Kitlendim, ilerleyemiyorum. Newton'un kafasına düşen elma gibi kafama bir fikir düşmesini bekliyorum.. 

Şimdi bu ortancalar henüz yolun başında. Daha yolu uzun.. Onları değerli kılacak olan saksı, yaprak ve diğer çiçeklerimiz yavaş yavaş hayal bahçesinde oluşmaya başladılar.   Bu işin en zevkli kısmı da bu zaten.. Başlangıçtan sona doğru ilerlemek..
Hele o son dokunuşları yapmak var ya.. İşte en keyifli an..


&&&





Yorumlar

Popüler yayınlar