Altın Nakışı


altın nakışı- hayat ağacı 
goldwork - life tree


 





İğne-iplik dergisinde dönem dönem bazı sayılarda altın nakışı örnekleri görüyordum. Ama Ruth Chamberlin'in kitabını görene dek altın nakışı ilgimi çekmemişti. Bizim dergilerde altın nakışı örnekleri bana çok zorlama yapılan desen kombinasyonları gibi gelmişti. çoğu, sanki özgün olmak adına devşirme model ve desenlerden oluşan ucubeler gibi duruyorlardı..

Altın nakışı ayrıca hatayı en fazla gösteren nakış tekniği bana göre.. Altın tırtıl ve iplikler zaptedilmesi zor malzemeler. Özellikle birleşme yerleri ve desenin bitiş noktaları çok sorunlu kalıyor.
Aslında altın nakışı genelde hem İslamiyette hem de Hristiyanlıkta din görevlilerinin giysileri ve klise örtülerini işlemede kullanılmış..

Bense altının parıltısını çok seviyorum. Günlük yaşantımda altını görmek çok keyifli değil, takı olarak bile.. ama nakışta altın tüm renkleriyle uyumundan dolayı favorim...





Hayat ağacını işlerken SADİ THREAD kullandım. mini tüpler içinde 1,5 mt. olarak satılıyorlar.
Tutturma tekniği ile ağacın gövdesini doldurdum. Ağacın sol yanında gölge oluşturması için bordo renkli tırtıl kullandım..



Pembe ve yeşil mini keçe yaprakları kestim. Aslında ben değil teyzem kesti...
Bu konudaki iyiliğini hiç unutmayacağım..


2 renk pembe kum boncuklarını ve yaprakları gelişigüzel iplikle tutturdum..
Ağacın kök kısmına biraz keçe, biraz yünle çimen ve yeşillik efekti verdim..


Altın nakışında kullanılan tüm malzemeler ne yazık ki çok pahalı. Kullanırken çok dikkatli olunmalı ve firesiz çalışmalı..



Yorumlar

Unknown dedi ki…
bu bodrum evinin yeri başka maviler...

Popüler yayınlar