Kurdele Nakışı


KURDELE - RİBBONWORK 






İçinde Bodrum renkleri ve Ege havası olan bir işlemeyi hep istemiştim. 
Bu kurdele işlemesini yaparken İtalyan bir ressam Antonietta Varallo'dan esinlendim. 
Etkileyici bir resimdi. Ama ben egeli gözüyle gördüm... Ortaya karısık bu cıktı...
Kurdeleler canlı çiçek gibi bir doku, görüntü sapladıkları için hep favorim.. Tabi pek çok nakış tekniğine göre işlemesi çabuk ve kolay... Projenizi kısa sürede bitirebiliyorsunuz... 

İŞLEMESİNE GELİNCE;

malzemeler;
25x 35 cm ölçülerinde bir adet beyaz tuval.. ahşaba gerilmiş olmalı... 
karbon kağıdı
akrilik boyalar
muhtelif kurdeleler  çeşitli kalınlıklarda 
nakış yünü pembe, yeşil...
kurdele iğneleri, brezilya iğneleri

İstediğim resmi tuvale aktarırken hb resim kalemi kullanarak gelişigüzel anahatları çizdim. 
Ancak anahatları düzgün oluşturma konusunda kendime güvenmediğimde bir başka yol izliyorum.
Dilerseniz siz de bu yolu takip edebilirsiniz;
Resmi powerpoint e atın.. 23x33 cm lik bir resim haline getirin.. (tuval 25x35 ise) 
tek bir resim olarak bir tek slayt a sığmayacaktır. Siz de 2 slaytın içinde bölerek yerleştirin. Resmin bir yarısı bir slaytta, diğer yarısı ise diğer slaytta olsun. Her iki parça da eşit değerler içermeli..
Baskı alın... tabii 2 adet A4 kagıda baskı almış olacaksınız.
Bu iki parçayı tuvalin üstüne iğneleyin ve altına sarı ya da siyah karbon kagıdı geçirin.
Resmin anahatlarını çizin..
Artık boyamaya geçebilirsiniz..





Aşağıda anahat ve çizgiler daha belirgin. İşlemeyle dolacak yerleri hayal ederek boş bıraktım. 
Boyamaya gelince; akrilik boyalar çok güzel bir doku veriyor. bazen suluboya gibi de kullanılabiliyorlar. Gölgeleri ve efektleri vererek boyama başlayın... 



İşlemeye geçmeden önce kurdelelerle bir renk armonisi oluşturdum. 
Karar vermek zor oluyor böyle durumlarda.. yağ yeşilleri, ebruli mavi ve pembeler..gül kuruları. bakması bile güzel...



Kurdele işlemesine geçmeden önce komik bir detayı belirtmek durumundayım...

Bu işlemede kullandığım iğneleri batırıp çıkarmak için çoğu kez bir kargaburun kullanmak zorunda kaldım. Çünkü tuval sert ve kalın dokulu bir kumaş.. kurdelelerin kalınlığına göre bazı bazı batırırken ve çıkarırken iğne sonunda sıklaşma oluyor ve iğne çıkmıyor. Evet,, üzgünüm ama tuval üzerinde çalışmak biraz zor.. 
Nakış için satılan özel bir kargaburun var..İşte resmi...







Müthiş kullanışlı bir alet.. çok hafif ve ergonomik.. ve müthiş seri çalışıyor.. bu ithal olanıydı..
İğneyi tuvalden çekerken çok yararlı oluyor...

İşlemeye istediğiniz noktadan başlayabilirsiniz.. Genelde hep aynı noktada çalışmak sıkıcı olabiliyor... öyleyse başka noktaya atlayın..
Önce yağyeşili ve açık kahve ebruli kurdeleyi kıvırıp dalları oluşturdum.  Bunları tutturma yöntemi ile sabitledim... sonra sırasıyla çiçekler ve yapraklar işlendi... 
Yaban güllerini kurdeleyi yarın kıvırarak işledim.. ebruli kurdeleler gül işlemede her zaman çok başarılı oluyorlar.




Yaprakları işlerken 2,3 ton yeşil kullandım.





İşleme bittikten sonra yeşil boya ile gözüme az alan gölgeleri oluşturmaya devam ettim..





minik sardunyalar; fransız düğümü ile 2 renk pembe kurdele ile işlendi...








Yabani gülleri hayal ettiğim gibi serpiştirdim. Gül kuruları, açık ve koyu pembeler, fuşyalar...




Kendimi alamayıp,  balkondan aşağıya da dallar sarkıttım..  güller oradan da sarkıp, daha da güzelleştiler...









ve bitti.






Yorumlar

Popüler yayınlar