Altın Nakışı




BEYAZ GEMİ








Ben gecenden geçen bir beyaz geminin
eskimiş hüzünlü sesiyim
düşün ki ben yolcumla eskiyorsam eğer
neyi anlatir sana rengim?
(İlhan İrem)

Gemi modelleri çalışmak inanılmaz keyifli olmaya başladı...
bu gemide de farklı teknikler ve farklı renkler uygulamaya çalıştım.
En başından sonuna hepsi aşağıdaki gibi...


Önce deseni tespit ettim. Gene çini desenlerinden esinlendim. Ancak deseni altın nakışına uyarlamak için çeşitli değişiklikler yaptım ve deseni kumaşa aktardım.




Öncelikle 3 boyut hissini verebilmek için yelkenleri keçe ile doldurup, yükselttim.
Yelken şeklinde kesilmiş keçeleri krem iplikle aralıklı dikişler atarak kumaşa sabitledim.

Yelkenleri ipek kumaşa çalıştım. Kumaşa yelkenlerin şekillerini çizdim ve kasnağa geçirdim.






İğne oyası tekniği ile tüm şekli doldurdum.3 yelken de bu şekilde çalışılacak. Beyaz çamaşır ipeği kullandım. Altın parlak bir madde, yanındaki yardımcı malzemelerin de hep parlak olmaları gerektiğini düşünüyorum. 






Her bir yelken kasnaktaki kumaştan çıkarılacak. Kasnaktaki kumaştan çıkarmaksa çok basit. sarı karbonun üzerinden devam eden  dikişleri tutturan dikişler sökülecek ve böylece tüm işleme açığa çıkmış olacak.  Ve dolgu keçelerin üzerlerine dikilecekler. Çok düzgün çalışmak gerekiyor, yoksa işleme düzensiz ve kötü bir görünüm alıyor. Her bir yelken tek tek ilgili şeklin üstüne monte edilecek.
Kenarlarına ise altın tırtılla kontür geçilecek..





Yelkenlerin üzerine çok küçük geniş delikli tahta boncuklar, böğürtlen tekniği ile boncuklandıktan sonra arzu edilen noktalara dikilecekler. Boncuklamada da altın kum boncukları kullandım. 



Geminin alt kısmına gelince; 
madeiranın altın iplikleri ile tutturma yöntemi kullanarak  en alttan en üst kata doğru sıra sıra dolgu yaptım. Ancak bu dolguyu yaparken geminin şekline uygun kavisli bir sırayı takip ettim. Böylece kavisli bir döşeme oldu.
Küpeşteye ise gene keçe ile dolgu yapıp üstünü altın kid (suni deri olabilir) ile kapladım.
Madeiranın mat iplikleri ile tüm altın kaplama boyunca çapraz dikişler oluşturdum.

Çapraz her bir köşesine birer adet mavi renkli kum boncuklar yerleştirdim.
Dalga efekti verebilmek için en alt sıraya kalın altın tırtıl döşedim. 
Ayrıca mavi renk çamaşır ipeği ile uzun iplikler bırakıp, tepelerini kestim ve diş fırçası ile fırçalanınca böyle bir görüntü oluştu.







Küpeştenin üst katlarını da aynı şekilde keçe ile dolduurp, altın kid ile kapladım. alt kata iğne oyası tekniği ile balık ağı efekti vermeye çalıştım. Üst kata ise altın tırtıllarla çapraz dekorlar oluşturdum.
Denizin içine 2 minik balık....(Suda balık olsam...)


Yelkenli direkleri ise gene sarma tekniği ile mat mavi renk madeira ile dolduruldu ve kenarlarına altın tırtılla kontür geçildi. Bir de üzerilerine tırtıllarla verev dekorlar yapıldı..

Ve bitti..  












.




Popüler yayınlar