Boyutlu Nakış




ELİF




Masal kahramanları
minik Elif
Elif 'in pembe baykuşu
kırmızı elmaları
kurdele yapraklı kocaman ağacı
arkadaşı koyun...
burası Elif'in bahçesi.. 
Hansel ve Gretel'le buluşacak Elif..
Birlikte ekmek serpiştirecekler yollara
Çikolata evin şekerlerini yiyecekler..
Yeni projeyi bekliyor Elif bütün bunları yapmak için



Yeni projemde Elif'i Hansel ve Gretel'le birlikte göreceğiz. Kocaman şeker ve çikolata kaplı evin önünde birlikte harika bir gün geçirirken neler oldu? Hepsi yeni projede....

Elif'in bahçesi nasıl oldu?
İnce keçeler yan yana.. zemin için koyu yeşil , bitkilerin kapladığı alan için açık yeşil..
Şöyle bir çizdim, bitkilerin yeşilini...
Hava kararmış, o yüzden gökyüzü mor.. 

Bitkilerin olduğu yere mini ağaçlar, (mazı ağaçları), bir adet bank ve ağacın yerini planladım. 

Kestiğim her keçenin kenarlarını battaniye ilmeği ile sabitledim. Battaniye ilmeği keçeye ve polar kaşe gibi kalın dokulu kumaşlara çok yakışıyor.. 

Ağaçları da aynı şekilde yaptım. Ama ortalarına yaprak ve dallarını zincir tekniği ile doldurdum..
Ağacın yerine, ağaç şeklinde biraz keçe ile dolgu yaptım.. Üzeri yünle çalışılacak..







Ebruli kurdeleden yaprakları kestim
Tombul yapraklar, uçları sivri..

Ebruli kahve tonlarında yünle  ağacı tamamladım. Yünü tutturma tekniği ile çalıştım. Sağa sola biraz kaydırdım. Damar efekti verdim.  








Önce baykuş dalına kondu..
Sonra tombul yapraklar özenle serpiştirildi.
Yapıştırmak için Güterman kumaş yapıştırıcısı kullandım.






Elif'in elmaları;
Ortası geniş delikli tahta boncuklar kırmızı yün iplikle sarıldı.. Madeira'nın kırmızısı ile..
Elmaların ortasına mini yeşil keçe yapraklar yerleşti..
Saksıyı önce kağıda çizdim. Ve beğendiğim bir kumaşı da kağıda göre kestim. Sonra yapıştırdım. kenarlarına da sarmal süs geçtim. 





Elif'in elbisesi kalın perdelik kumaştan..Onu da yapıştırdım, tam kenarlarından.
Ellerini ve ayakkabılarını keçeden yaptım. 
Saçları yün..
Yüzüne gelince; bulaşık süngerini yuvarlak kestim, kenarlarını da yuvarlaya yuvarlaya kestim.
Ten renginde ince kumaşı gerdirip arkada topladım ve kafasını da yapıştırdım. 
Yüzüne güzel bir makyaj yaptım, kuruboyalarla...








Elif'in arkadaşı koyuna gelince;
İnce beyaz keçenin üzerine koyunu çizdim.
Üzerini fransız düğümleriyle doldurdum.
Gözlerini de siyah düğüm.

Sevgili Elif'in maceraları devam edecek.. Elif'in yapacak çok işi var. Elif'in işi oldukça benim de öyle..
Bu proje büyüklere masallar oldu..
Gökten 3 elma düşmüş..3 elma da Elif'in bahçesindenmiş...















&&&

Popüler yayınlar