Polimer Kil

SALYANGOZLAR



En sevimli hayvanlardan biri.
Hayvan olsaydım herhalde ya salyangoz ya da kaplumbağa olmak isterdim. 
En şanslı hayvanlar. Evin sırtında dolanıyorsun. 
Ev ve ev hayatına çok düşkün biri olarak bana en çok bu iki hayvanın yaşam tarzı yakışırdı..

Ben genelde seyahate giderken mutfak lavabosunu bile yanında götürmek
isteyenlerdenim :))

Bu hayvanları kokoş birer biblo haline getiren müthiş yetenekli bir sanatçı var. Çizimleriyle ve polimer kil çalışmalarıyla en beğendiklerimden biri.  
www.joojoo.me  sayfasına girince ne harika ve sade bir sanatçı olduğunu göreceksiniz. 

Ben onun kokoş salyangozlarına özendim ve aşağıdakini yaptım..






Önce dikdörtgen bir kartonu biraz suluboya ile pembe tonlarda renklendirdim.
Tepesine hazır dantel yapıştırdım.

Bahçedeki mazılardan biraz toplayıp, fırında kuruttum. Sonra üzerlerine saç spreyi sıktım, dağılmasınlar.

Kuruyan dalları beyaz su bazlı boya ile boyadım.. 

Polimer kil hamurlarını yumuşattım..  İşte bu işin en sıkıntılı anı.. Bu hamurlarla çalışmak inanılmaz zevkli ama hamurları yumuşatmak için kesinlikle kolay bir yol yok. Parmaklarınız bilekleriniz gece sızım sızım sızlıyor.. Genelde evde yakalarsam bu işleri oğlum Derin'e yaptırmaya çalışıyorum. Ama, daha ben hazırlık yaparken anlıyor ve kaçmak için her türlü bahane hazır. Onu yakalamak çok zor ... 

Hamurlara şekil vermek konusunda fazlaca bilgi veremiyorum. Umarım kısa bir süre içinde videosunu koymaya çalışacağım.. Kokoş salyangoz hanım ve kızının makyajlarını da suluboya ile yaptım.. 

Askılığa gelince. Askı da hamurdan.. Giyim mağazalarının giysilere etiket takmakta kullandığı çengelli iğneleri yerleştirdim. 
İğnenin birinde iğne oyası çiçek, diğerinde kum boncuklarla örülü pembe böğürtlen, bir diğerinde ise çiçek tohumları buketi var.  

Tüm figürler oluştuktan sonra silikon tabancasıyla karton altlığa yapıştırdım.. 
Tabi kokoşları yerleştirebilmek için ince bir karton altlıkla zemin de hazırladım.. 




Eskitilmiş desenli bir çerçeve çok yakıştı. 
Çocuk odaları için ya da çocuk ruhluysanız kendi odanız için harika bir duvar süsü olur..


Popüler yayınlar