Blackwork

GÖRMEMİŞİN PUFU OLMUŞ...

KALKMIŞ BLACKWORK YAPMIŞ....






Bu puf, bana bir demirci ustasının bana hediyesiydi. Sapanca'daki evin demir parmaklıklarını yapmıştı.

İsviçre'ye IBTM turizm fuarına gittiğimde.. Geneva'nın o güzelim alışveriş caddesinde harika bir antikacı dükkanının önünden geçerken.. vitrinde bu modeli görmüş beğenmiştim. Fotoğrafını da Şükrü Usta'ya vermiştim. Yapabilir misin? Yapılır, neden olmasın, demişti...
Sonrasında bir gün kapı çaldı ve elinde bu pufla içeri girdi.Şükrü Usta. Sen sevdiğim bir müşterimsin, hediyemdir, dedi.. Beni çok  mutlu etmişti..


Aslında bu puf kahverengi boyalı idi. 2013 yazında teyzem Tütü ile birlikte bu pufu beyaza boyadık. Boyadıktan sonra daha tam kurumadan süngerin sert tarafıyla muhtelif yerlerinden fırçaladık ve eskitilmiş gibi bir görüntü verdik. Balkonda hem eğlendik, hem boyadık. Hatta hızımızı alamayıp, bir iki küçük çerçeve, bir adet abajur falan da boyadık.. 

Şimdi gelelim üzerindeki nakışlı mindere...

Çok ucuz bir kumaşım vardı.. Etamin kumaşı gibi.. Sayılabilir bir kumaş..İşte onu kullandım.





Deseni Berrin Şengöz'ün bir kitabından kopya etim. Ancak renk ve işlemede özgür davrandım. 
Çiçek ve yaprakların içerisini gönlümce işledim. 







Blackwork İspanya'da doğmuş ve İngiltere'ye de yayılmış bir nakış tekniği...Hatta'' İspanyol siyah iş'' de deniyor.

Sadece siyah değil sonraları kırmızı ve mavi olarak da işlemeler çoklaşmış. ''Kırmızı iş'' ve ''Mavi iş'' de literatürde yerini almış..

Önceleri ağırlıklı olarak  giysilere uygulanmış, giysi yakası ve kollarına, sonraları örtü ve ev tekstiline de yansımış.İngiltere kraliçesi I.Elisabeth de öncülük etmiş bu nakış tekniğine.. yayılmasını sağlamış.

wikipedia

Ben biraz dejenere olmuş blackwork işledim. Nakış dünyası taksiratımı affetsin ....





Popüler yayınlar