Brezilya Nakışı


E L İ Z İ

(brazilian embroidery)



Nakışlar birikti.. Panolar, resimler, çizimler, malzemeler herşey gittikçe çoğalmaya başladı. 
Gittikçe ivme hızlanmaya başladı. Bu kez düşündüm... düşündük... Bir blog açmanın zamanı geldi.. 
3 yıllık birikimi paylaşmanın zamanı.. 

Hepsi el izi ise. Öyleyse bloğun adı da elizi olsun. Benim elizim olsun. 
Peki blogu açıyoruz ama banner ne olacak.. 1,5 ay uğraştım adobe illustrator öğrenip kendi istediğim banner ı hazırlayacağım diye. Beni ifade etsin istedim. O da benim elimin izi olsun dedim. 

Ama bir de bu arada bu işlemeyi yapmıştım. Bu da harika bir banner olabilirdi. Ama ben çizim 
yapmayı tercih ettim.

Ancak,  bu  brezilya nakışı ile tipografi çalışmasının gönlümde ayrı bir yeri var. 
Eskiden sevgililere, nişanlılara, eşlere mendil dikilir, kenarına adının baş harfi işlenirmiş.
Hatta bazı aristokrat ailelerde, her giysinin bir köşesine isimlerin başharfi kondurulurmuş en özenli nakışlarla.. 
Keşke hala bu gelenek devam etseymiş..

  

Gene rokoko gülleri zincir yapraklar, gonca çiçekler, sarı papatyalar var. Mini fransız düğümleri tohumları hatırlatsın diye.. 
Gene pembe ve pembenin tonları, biraz lila ve morlar...
Bahar gibi olsun diye...







Son olarak da mini gonca ve yapraklardan çerçeve yaptım. Üstteki resimdeki gibi....









Popüler yayınlar