Kurdele Nakışı


KURDELE NAKIŞI DUVAR ÖRTÜSÜ
RIBBONWORK -WALL COVER







Kurdele nakışını ilk olarak bir minik işlemede öğrenmiştim. Pembe güllü panoyu hatırlayacaksınız.
Ama çok az çiçek çalışabilmiştim. Pek çok çiçeği bir arada işlemek  ve hepsini bir anda öğrenmek istiyordum. Berrin Şengöz Hoca'nın çok sevdiğim bir kitabında patchwork e benzer çalışılmış bir model gördüm. her bir kare farklı çiçek ve yaprakla çalışılmıştı. Ben de tümünü bir anda öğrenmek için bu deseni çalıştım. 
Aslın da bu işleme bana biraz da crazy denilen nakış tekniğini hatırlatıyor.. Patchwork/crazy diyebiliriz.

Crazy nakışında motifler herhangi bir esasa bağlı kalınmadan serbest stilde dizayn ediliyor. Farklı kumaşlarla patchwork bir örtü ya da yorgan hazırlanıyor. Tamamen serbest stilde, herhangi bir kalıp ya da dizayn kaygısı yaşanmadan.. Sonrasında patchwrok dilmlerinin üzerinde çeşitli nakışlar uygulanıyor ve bir çeşit tekstil sanatı yaratılıyor. Boncuk, çeşitli iplikler, keçe yardımıyla sürrealist resimler oluşuyor. 




Güller ve mini gonca güller. 

Bu örtüm uzun süredir, aralarında kağıtlarla katlı bir şekilde dolabta duruyordu.
Bazı işlemelerin kurdelelerinde ezilme ve yassılaşmalar oluşmuş. Ancak genel olarak fikri verecektir.






küpe çiçekleri ve papatyalar






nergis çiçekleri





karanfiller....





papatyalar






















Geniş delikli tahta boncuklara kurdele sarıldı ve sümbüller  oluşturuldu. 




Örtünün son durumu... tahta, pirinç ya da porselen bir askıyla duvarda çok şık duracaktır. 

Bu işlemede tüm motif ve kurdele çiçek tekniklerini bir arada öğrenme şansınız var. Kurdelelerin dokusunu hissedebilir, organze mi, saten mi diye uzun uzun düşünebilir. renklerin uyumuyla ilgili yeni tecrübeler edinebilirsiniz. 

Bu benim ikinci kurdele çalışmam olmuştu. Ve bittiğinde çok aşama kaydettiğimi düşünmüştüm. 

İngiltere ve Amerika B.D.'de yeni nakışa başlayanların hepsine bir örnek çalışma modeli veriliyor. Her tekniğin öğrenilmesi için bu örnek motifler belli bir temaya bağlı kalınmadan işlenerek öğreniyor. Sampler diyorlar.
Bence bu model de kurdele nakışına yeni başlayanlar için sampler olmalı... 

Bu model masa üstü runner için çok ideal, hatta daha yumuşak renklerle çok keyifli bir pike ya da yatak örtüsü de olabilir. 






Popüler yayınlar