Pano

 HAYALLER
MY DREAMS





3 yıl önceydi, yaklaşık 4,5 ay sürdü bu panoyu çalışmak.. 
Hayal et olsun diyorlar, ya... hayal edeyim, dedim. Böyle bir evim oldu.:))


Henüz tüm teknikleri öğrenmemiştim ve tamamını öğrenmek için hepsini bir arada çalışabileceğim bir proje geliştirmek istiyordum. Bu panoda yaklaşık 9 çeşit teknik çalıştım. 
Brezilya nakışı, kurdele nakışı, boyutlu nakış, polimer kil, iğne oyası, dolama çiçek ve yapraklar, çin iğnesi, punch.....

Önce anahatları ile bir resim çizdim.
Kumaşa sarı karbon yardımıyla anahatlarını aktardım ve başladım.


Önce punch tekniği ile dağları çalıştım. Madeira Lana iplikleri kullandım. İnce yün gerçekten nakışta çok güzel ve keyifli bir doku yaratıyor. Doğal ve sıcak duruyor. 3, 4 ton krem ve toprak tonları ile birlikte kullandım. Dağların deniz kıyısına beyaz angora yünle biraz köpük efekti yaratmaya çalıştım. Çeşitli boylarda boncuklarla sahil kenarı oluşturdum. Ne yazık ki, resmin kalitesi detayları vermiyor.





Ağacın gövde ve dallarını yünle oluşturdum. Yünleri şekillendirerek köklerinden yukarıya doğru tutturma tekniği ile yerleştirdim. 
Aralarına cast-on yapraklar doldurdum. Farklı renklerde yeşille kullandım. Ve gelişigüzel açık koyu kahverengi boncuklar diktim.. 
Ne ağacı derseniz, adı yok.. ben de bilmiyorum. Böyle istedim, böyle yaptım. Herhangi bir ağaca benzetmeye çalışmadım. :Bazen böyle oluyor insana...





Kapıyı çin iğnesi yaptım. Uzun, kısa atmalarla diktim. Kenar doğraması sarma.
Merdivenler de uzun kısa atmalarla oluştu. Merdiven kenarlarına ise biraz punch işi çalılar bahçe bitkileri yaptım. 

Kapının üstüne ise en sevdiğim bahçe bitkisi BEGONVİLLE leri kondurdum. Ege'nin incisi, kalbimin sevgilisi çiçekler...




İskele ve kayık uzun, kısa atmalar çalışıldı. Deniz kenarına irili ufaklı boncuklar diktim...
Eve boylu boyunca kocaman sarmaşık güller sardırdım. Çok ama çok seviyorum sarmaşık gülleri..
Dallarını kurdele bükerek tutturdum. Gülleri de farklı tonlarda kurdelelerle işledim.
Balkondan da mini sarmaşık güller sarkıttım.

Çatıyı cast-on la doldurdum. Shingle a benzetiyorum cast on dikişini...
Merdivenlere brezilya işi, sümbüller işledim. Kenardaki büyük bahçe bitkisi punch işi yapıldı.
Merdivenin başına da bir minik kuş kondurdum..







Penceredeki minik perdeyi ise hazır bir tığ işi parçadan keserek diktim. Hatta kürdanı briz çubuğu gibi kullanıp yaptım perdeyi..

Sapanca'daki güzel dostum Nevin Hanım vermişti bu parçaları. Aslında sonradan da pek çok nakış projemde Nevin Hanım'ın bana verdiği bazı tığ işi hazır parçalardan minik parçaları, kesip kesip kullandım. Kimini süslemede, kimini perde yapmada.. Pek çok projemde ondan bazı hatıralar var. Bu hep keyifli bir detay olarak kalacak aklımda.. 






3 saksıyı da punch tekniği çalıştım. Farklı tonda ipliklerle gölge, ışık efektleri vermeye çalıştım.
1. saksıyı kurdeleden güller ve yapraklarla doldurdum.
2. saksıyı iğne oyası çiçek ve yapraklarla çalıştım. İğne oyasını güzel yapamıyorum bu çiçekleri hatıra olsun diye Esra Memioğlu verdi..Müthiş becerikli bir nakışçı ve nakış hocasıdır. 
3. saksıyı ise dolama tekniği ile çalıştığım sarı kır gülleri ve boyutlu nakış (stumpwork) lila yapraklarla doldurdum. Bu yapraklar telle çalışıldı..Dolayısıyla eğip, büküp, şekil vermek kolay oldu...




Deniz kıyısına yakın bir noktaya da mini çiçek tarhı yaptım.
Tüm çiçekleri brezilya nakışı çalıştım. Biraz punc işi ile de yerlere çim çalıştım.

MAVİ KELEBEĞİM... boyutlu nakış..
Kasnağa teli kelebek şeklinde gerip, tutturdum. 4 ayrı parça halinde. arzu ettiğim gibi renklendirip, uzun kısa atmalarla işledim. Telleri birbirine bağlayıp, kelebeğe şekil verdim. 2 ince tele kum boncukları geçirip, kelebeğin antenlerini yaptım. 




Bir bahçe arabasının içerisine bir sürüüüüü çiçekle doldurmak istemiştim. Öyle de yaptım..Kurdele çiçekler çalıştım, bir sürü...
Şakayıklar güller, sardunyalar, mine çiçekleri.... 





Bahçede süpürge, kürek, tırmık olmazsa olmaz...
Cernit Hamurla malzemeleri çalıştım, fırında pişirdim. Silikonla önce birbirine, sonra kumaşa yapıştırdım. 

Yer karolarına gelince; kahverengi tonlarında ebruli bir iplikle sap işi işledim. 
Bu köşedeki saksıyı Helen Eriksson 'ın kitabında görmüş ve çok sevmiştim. 
İlla bir köşeye çalışmak istiyordum. Koydum bahçenin bu köşesine.. Papatyalar ve yapraklar... 

Son olarak denizi aquarell boya ile boyadım. Çok uçuk bir mavi olsun diye düşünmüştüm.  Ayrıca bahçedeki saksıların altlarına gene kahverengi ile gölge verdim. Taşların aralarına kısmen gölgeler oluşturdum.  

Hayaller evi tamamlandı. 
Hepimizin hayalleri gerçek olsun ...






















Yorumlar

Unknown dedi ki…
ben de bu evde oturmak isitiyorum. deniz kenarı olsun

Popüler yayınlar