Boyutlu Nakış

ZEYNEP & ALİ

Elma Bahçesinde....

STUMPWORK









İllüstrasyonlardan esinlenerek nakış yapmak fikri çok hoşuma gitti. Şimdi deli gibi bir sürü illüstrasyon toplamaya başladım. Hatta pinterest te bir pano da oluşturdum. 

Her gün keşfedilecek bir sürü şey var bu dünyada..  Bana zaman yetmeyecek bütün bunların hepsini denemeye...Ne görsem, iplikleri kumaşları, iğneleri, kasnakları  kullanıp onu aynen yapmak istiyorum. Artık her şeyi nakışa nasıl uygulayabilirim diye düşünüp yaşamaya başladım. Bu konuda nasıl  bir algıda seçicilik geliştirmişsem... 
Çoğu zaman günlük işlerimi bile yapmadan direkt masanın başına oturmak ve işlemek istiyorum. 

Yeni bir site keşfettim. lafianceeaubeurresale.blogspot.mx .. 
Çok yetenekli bir sanatçı ve  harika illüstrasyonları var. Esinlenmek için müthiş bir kaynak. Tabii çoğunlukla  nakışa uygun olamayabiliyorlar ama biraz değişikliklerle nakışa uygun bir çizim haline getirebilirsiniz.

Komşumun kızı Zeynep'ten sonra aklım hep kız çocuklarında...Gerçek hayatta bir kızım yok ve olmayacak da ama en azından nakışlarımda minik bir kızı kumaş ve ipliklerle giydirmek bir minik özlemimi giderir mi?

En sevdiğim isimleri koydum onlara...

Zeynep & Ali'yi nasıl yaptım. 




Önce çizimi yaptım. Sonra yumuşak bir keten kumaşa ana hatları ile çizimi, eski bir karbon kağıdı kullanarak aktardım. 




Ve ilk olarak ağacı yaptım. 
Ağacın gövdesine enine aralıklı ilmekler attım. Sonra sepet örer gibi bu ilmeklerin arasını bir boş, bir dolu doldurdum.
Kökleri işlerken biraz farklı yönlere doğru ilmekler attım, toprağa değiyormuş gibi..






Bedenlerin açıkta kalacak kısımlarını  ten rengi bir iplikle sap işiyle belirledim.


Zeynep'in ve Ali'nin giysilerini ilgili ölçülerde kestim.Önce uhu ile yapıştırdım. Uhunun artık kumaş yapıştırıcısı da var. Geç kurumakla birlikte çok başarılı.

Biraz kuruduktan sonra battaniye ilmeği ile tüm giysilerin çevresini diktim. Hem şık hem de temiz bir görüntü kazandırıyor. 





Saçlarını da yaptım. Ali'nn saçları uzun kısa atmalar şeklinde.  Zeynep'in saçları ise uzun ilmekler halinde dikildi. İlmekler ortalarından kesildi. Kaş ve gözlerine dikiş ipliği kullandım..





Kuşu da uzun kısa atmalar şeklinde işledim. 

Ve yerdeki otları  tabii, Zeynep'in ayakkabıları...







Zeynep'in sepeti ayrıca bir küçük kasnakta sepet örgüsü tekniği ile çalışıldı.

İçine elmalar tek tek madeira kırmızıyla sarılmış tahta boncuklarla dolduruldu. 







Ağacın dibine dolama tekniğiyle uzun yapraklar işledim. Biraz sarı kurdele ile kır papatyaları..
Ağaçta elmalar da kırmızı iplik sarılı tahta boncuklardan...

Yapraklar içinse kurdeleleri kesip, şekil verdim ve uhu ile yapıştırdım.






Sepeti ayrıca çalıştım. Kumaşı kenarlarından keserek sepeti ayırdım ve kenarlarından uhu ile Zeynep'in önlüğünün üzerine yapıştırdım.

İçine elmaları ve ayrıca sepetin sapını yapıştırdım. 

Saçlarını biraz keserek şekil verdim. Yanaklarına kuru kalemle biraz allık sürdüm.






Ali'cik elmaları yetiştirmiş. Bakımlarını yapmış. Ama bir gün bir bakıyor ki Zeynep elinde sepetle gelmiş ve elmaları toplamış.  Ali'cik şaşkın bakıyor sepetin içindeki elmalara. Yaaa, minik Ali öğrenecek hayatı ve kadınları...  





İşte bugün de böyle geçmiş... Zeynep ve Ali ile dopdolu... 

Başka kahramanlarım da var.. Sırayla her biri canlanacak ve önce duvarlarda sonra bu sanal sayfalarda yerlerini alacaklar. Rengarenk giysileri, aksesuarları ve yaşadıklarıyla konu olacaklar. 
Onlar hep mutlu koşup, eğlenip, oynayacaklar...

 Ülkemin çocukları da böyle olsunlar. 

























Popüler yayınlar