Kurdele Nakışı


BİR YASTIKTA KOCASINLAR....

BİR KAÇ KURDELE TEKNİĞİ BİRARADA..

Ribbonwork Pillow






Çeyiz işlemelerinden pek anlamam. Pek çok insan çeyiz hazırlamak için nakış öğrenir ve çocukları için yıllarca üretir ve ürettiklerini de sandıklarda saklar.. Sonra çocuklar da o işlemeleri evlendikleri ilk günlerde bir parça görünsün diye sağa sola koyar sonra yavaş yavaş yerlerinden kalkar ve tekrar sandıklara geri dönerler.


Bense nakışı öğrenmeye heves ettiğimde, çeyizlik işlemelere hep uzak durdum. Çünkü artık ne sehpaların üzerinde dantel örtüler, ne buzdolabı örtüleri, ne de özel işlemeli bohçaları ve yatak örtülerini kullanıyoruz. 

Ancak kurdele nakışını öğrenmek için bu deseni çalışmaya başladığımda ortaya ne çıkacağını bilmiyordum. Beyaz ve krem tonları ağırlıklı biraz da pembe tonların yer aldığı bir yastık olsun istemiştim.

Ama, işte bazen neye niyet neye kısmet... Çıka çıka ortaya çeyizlik bir şase görüntüsünde yastık kılıfı çıktı.

Çocukluğumda annemin yatağının üzerinde krem renkli şifondan, kapitone dikişli, kenarları aynı kumaştan fırfırlı, ikiye katlanıp, içerisine geceliğin konulduğu bir şase vardı.


Her sabah üzerinden çıkarılan gecelik katlanır ve şasenin içerisine konulurdu. Şase de asimetrik bir şekilde yatağın ayakucuna yerleştirilirdi. Sonra ne oldu, nasıl oldu bilmiyorum? O şaseler yok oldu..


Şimdi benim bu yastık da biraz şase görüntülü olup, geçmiş yılları hatırlattı bana...







Yaban güllerini organze kurdeleyle çalışıp, ortalarına pembe kum boncuğu kullandım. 
Beyaz saten kurdele ile yaprakları çalıştım.
Beyaz muline ile de dalları ve minik yaprakları yaptım.







Büyük gülleri yine organze kalın kurdelelerle elde çalışıp, en alt kısımlarından dikerek kumaşa tutturdum. Çok soluk beyaz görünmesin diye aralara biraz toz pembe, lila ve açık ebruli yeşil kurdelelerle biraz renk kattım. 

En sevdiğim detay ise her zamanki gibi toz pembe böğürtlenlerim oldu. Biraz da yanına bir küçük boy beyaz mini böğürtlenler çalıştım. 

Beyaz ipek iplikle rokoko tohum ve yaprak yaptım. 








Yorumlar

Popüler yayınlar