Alışveriş


YENİ SEZONUN NAKIŞ MALZEMELERİ
SHOPPİNG FOR EMBROİDERY MATERİALS


Uzun bir süredir yazı yazamadım. Ülkemizin gündemi de inanılmaz bunaltıcı ve üzücü bir yığın haberle dolu.. Suriyeli mülteciler, güneydoğuda devam eden kahreden savaş ve kaybettiğimiz pırıl pırıl gençlerimiz. Televizyonlarda çığlıkları yankılanan ailelerin yürek acıtan görüntüleri eşliğinde ağlamaktan yorgun, üzgün ve de ümitsiz durumdayız. Her acı haberde 16 yaşındaki oğlum korku içinde bakıp, ''ben askere asla gitmeyeceğim'' diyor. Düşünüyorum da bu kadar emek verip, yetiştirdiğim oğlumu nasıl askere gönderirim?

O anneleri düşündükçe boynumdan aşağı müthiş bir yanma hissi geliyor. İçim acıyor. Çok ama çok mutsuzuz bu günlerde.. Günlerdir çok keyif aldığım nakış masama ve malzemelerime bakmak bile gelmiyor içimden. Bir sabah Suriyeli mülteci felaketleri, bir diğer sabah şehit haberleri ile kalkıyoruz. Sanki dünyanın sonu gelmiş gibi.. Sanki Nietzsche'nin dediği doğru çıkmış. ''Tanrı öldü!'' gibi..

Böyle anlarda hemen beni ne/neler mutlu eder diye düşünmeye başlıyorum.

Yaz dönemi boyunca topladığım ve internetten satın aldığım bazı nakış malzemelerini gözden geçirmenin iyi olabileceğini düşündüm. Yeni heyecan ve hevesleri hissetmek yeniden umut etmek...
Keyif veren uğraşlara geri dönmek ve hayata devam etmek... Mutlu anları çoğaltmaya başlamak ve mutsuz anları bastırmak...

Kış gene uzun geçecek. Ama bienal de var. her hafta bir etkinlik ve İstanbul  bienali... Yaşasın!!
Gidilecek bir sürü müze, mekan var... Film ekimi de geliyor...

Hazırlıkların başında yaz ayları içerisinde yapılan muhtelif alışverişler var.

Bazıları saçma, bazıları tuhaf bazıları anlamlı, bazıları ise komik bir yığın malzeme topladım.

Hepsini sırasıyla anlatacağım..








Yeni boncuklar


Büyük tahta boncuklar  bebek kafaları çalışmak için. Kaş , göz, burun ve dudaklar yapılıp, oyuncak bebek kafasına dönüşecekler.. Giysilerini daha planlamadım.

Kum boncuklar ise yeni nakış projeleri için alındı... Koyu bordo olanlar ise üzüme dönüşecekler. 
Hepsinin aslında bir projede yeri var ama tek sorun nasıl yetişecek bunca nakış projesi...

Çizgili tahta boncuklar ise bal kabağı formunda..  Büyük stumpwork yeşil yaprakların yanına turuncu ile sarılmış bu balkabakları keyifli olacak...



&&&





pembe kurdeleler


Bu kurdeleleri ne için kullanabileceğimi bilmiyorum. Muhtemelen her projenin sağına soluna tutup  bir kenara, köşeye yakıştırmaya çalışırım.. Ama yeşilli olan yemyeşil çimlerle ve çiçeklerle dolu bir bahçeye çok yakışacaktır. Belki de çitlerin üzerlerinden gelişigüzel sarkacaklar.


Koyu pembe olan ise belki bir projenin kenar süsü olacaklar.. ya da bir çerçeveyi süsleyecekler..
Ama o da açık renkli olanı da her bir projenin her bir noktasına yakışıp yakışmadığı sıkıca test edildikten sonra çekmecelerine kaldırılacaklar.


Ben aslında nakış yaparken en çok da bu anı seviyorum sanırım..
Oldu, olmadı sorularıyla kafamı uzun süre meşgul etmeyi, arada evde kimi bulursam, ki o çoğunlukla oğlum Derin oluyor. Onu tekrar tekrar çağırıp, sıkılmış yüz ifadesinden biraz da çekinerek soruyorum..  OLDU MU?


&&&







minyatür mutfak aletleri


Ben bunları bir tuhafiyecide buldum. Ve görür görmez aşık oldum.  Hemen kafamda doodling (karalama) denilen bir çizim ve nakış projesi canlandı. dikdörtgen bir çerçeve içerisinde kumaşın üzerine serpiştirilmiş bu aletler ve sağında solunda çeşitli yemek, pasta, cupcake, içecekler hayal ettim. Ama bu projeyi yaparsam bir gün, önce illüstrasyon çizimini yapıp sonrası işlemeye başlayacağım. Bu minyatürler de zaten illüstratör programından fırlamış gibiler.. Tema birliği sağlanmış olacak..







Bu düğmeleri de tuhafiyecide buldum..Almak steyenler için adresi;

YONCA TUHAFİYE / ŞAŞKINBAKKAL
(Kazım Kulan Çarşısının yan sokağında)


Sonbahar yaprakları şeklinde düğmeler.. Bunları kullanarak mutlaka birşeyler yapmalıyım. düğme deliklerine ise french knot (Tohum işi)  düşünüyorum. Farklı tonlarda ipliklerle çok havalı olacaklar.



Şimdilik hamurdan yapılmış saksıların içinde  kullanılacak zamanlarını bekliyorlar.






Bunlar sürpriz....

Deniz kabukları ve tahta boncuklar ne yapacağımı asla söylemeyeceğim..
Deniz kabuklarını kullanacağım proje bitmek üzere. Tuval üzerine nakış yünüyle çalıştığım balıklar.

Can arkadaşım Kosta için özel olarak çalışıyorum..  Ailem kadar yakın, düşünceli ve iyi dostum için.
Güzel arkadaşım yeni işyerinin çalışma odasında asıp, her zaman arkasında olduğumu bilerek çalışacak...  







bir minik ipucu







balıklı projeden bir minik detay...





&&&


Şimdi gelelim en önemli konuya...


JAP GOLD THREAD T 69 / 70 /71

(açılımı japanese gold thread; taklit japon altın ipliği)


Ben bu konuyu anlayana kadar uzun yıllar geçti..

3 yıl önce aldığım altın nakışını anlatan bir kitapta bu ipliklerin kullanıldığını gördüm. İstanbul'da gittiğim ve de alışveriş yaptığım her dükkana sordum. Eminönü, Kadıköy dahil..
Bu iplikleri bulamadım. Hatta tesadüfen  İzmit ve Adapazarı'na gittiğimde de oralardaki dükkanlara sordum.
Yok , yok, yok....

 Bazı nakış hocalarına da sordum.. Hatta internette bulduğum ve takip ettiğim ünlü nakışçılara da sordum. Bazısı duydum ama nerede bulunur bilmiyorum. dedi.. bazısı cevap bile vermedi.

Altın nakışına merak sarmışım, bir şeyler yapıyorum, ama kör topal... bu iplikleri bulamıyorum.  

İnternette dolaşırken görüyorum, aldığım kitaplarda görüyorum. Ama hiç bir projemde kullanamadım. Her ay Almanya'ya giden bir arkadaşıma arattırdım,belki oralarda bulur diye.. O da bana Türkiye'de satılan altın ipliklerin aynısını getirdi.

Son yıllarda girdiğim her tuhafiyecide bu iplikleri arar, sorar oldum. Bulduğum her türlü altın ipliği satın aldım. Ama aldıklarımın hiçbirinin aynısı olmadığını biliyordum.







Peki  bu iplikler neden önemli..

Altın nakışı Avrupa'da başladığında ağırlıklı olarak kraliyet ailesi, din adamları giysilerinde ve klise örtülerinde kullanılmış bir teknik. Günümüzde ise evrilmiş desen ve projelerde uygulanıyor.


Ülkemizde ise aynı şekilde padişah sülalelerinin giysilerinde ağırlıklı kullanılmış ama halkın çoğunlukla bildiği ise SİM SIRMA VE MARAŞ İŞİ dir.


Maraş işi ve sim sırmada kullandığımız altın iplik jap gold ipliklerden çok daha ince ve sarı altın.

Benim Türkiye'de bulabildiğim, bu ipliğe benzer tek bir altın iplik var ki o da aşağıda..
Nerde bulup satın almıştım hatırlamıyorum. Ama dokusu, şekli ve kalınlığı aşağı yukarı aynı.

Bir tek rengi çok altın sarısı, jap gold iplikler ise daha kırmızı altın renginde..






İnternetten yaptığım uzun araştırmalar sonucu bu iplikleri satan, güvenebileceğimi düşündüğüm 3,4 adres buldum.
ben aşağıdaki adresten istedim ve gönderdiler. Sanal kredi kartı kullandım. Her şey son derece düzgün ilerledi ve 2 hafta içinde tüm ürünler Kanada'dan geldi.  
Fiyatlara gelince; çok da yüksek değil.. İstanbul'daki ürün fiyatlarıyla aynı..




Yeni  altın nakışı projem ''GALATA KULESİ''

Çizim bitti.

İşlemenin tasarımı yapıldı. Hangi teknikler kullanılacak, o da tamam...

Bir kaç minik detay var ne olacağını hala tespit edemediğim. Yoksa başlamak için her şey hazır.







Veee Galata Kulesi...

(Biraz piza kulesi gibi yamuk duruyor ama düzelttim)







Kenarlardaki çiçekleri ipek ipliklerle renkli çin iğnesi gibi çalışmak istiyorum.
bazılarını ise stumpwork yapacağım.










Jap gold ipliklerin projesi hazır..
Yakında başlıyor..




&&&



Ve diğer malzemeler

Minyatür seramik nakış objeleri;
minik saksılar satın aldım..
Şimdilik işlenmiş bir örtünün üstünde öylece bekliyorlar. Yeri ve zamanı gelince yeni ve keyifli bir nakış projesinde yerlerini alacaklar..

İçleri kurdele nakışıyla da dolabilir brezilya nakışıyla da...Boyutlu nakış olmak zorunda..

Seramik hobi setleri adı altında satılıyorlar... Tüm hobi malzemeleri satan sanal mağazalarda bulunuyor..







&&&



APLİKE & NAKIŞ 



Bunlar da döşemeci ve kumaşçılardan yalvar yakar toplanıp alınmış eski kumaş kartelaları.. Yalvaran gözlerle baktığınız zaman tüm kumaşçı ve döşemeciler bunları askıdan toplayıp elinize tutuşturuveriyorlar. Yılmayın, isteyin...

Artık satılmayan ve ellerinde stoğu olmayan kumaşların kartelalarını isteyin..

Ama önce ticari olmadığınızı ve sadece küçücük kumaş parçaları istediğinizi söyleyin.. Hemen yardımcı oluyorlar.







Bu aşağıdaki gri yünlü kumaş illüstrasyon kızlarımdan birine palto olacak. Ya da oturma odasındaki koltuğun son moda kumaşı.. Koyu pembe ise yatak odalarından birinde yer halısı olabilir mi? Aplike için harika seçimler..








En alttaki kahverengi çizgili kumaşı ilk gördüğümde ondan harika parke olacağını anlamıştım.
Mor ve lila kumaşlar ise pamuk prensesin yatağın üzerine örtü olabilir mi?

APLİKE & NAKIŞ  ikilisinin kumaşları da hazır...






Malzeme konusu çok uzun ve sonsuz..
Topla topla bitmiyor..

Ama ne kadar çok malzemem varsa, o kadar güçlü hissediyorum.

Projeleri yaparken de tasarlarken de önce çekmeceleri tek tek açıp şöyle bir gözden geçiriyorum her şeyi.. Elimde ne varsa tek tek bakıyorum tekrar tekrar. Çoğu unutulmuş oluyor ve gördüğümde, hatırlıyor ve onlara bir yer ayırıyorum işlemelerde.. Kurutulmuş çeşitli yapraklarım ve tohumlarım da var... düğmelerim, renkli taşlarım da...



Bir gün, bu malzemelerin, hepsinin sırası gelecek yavaş yavaş... Bu ülke gündeminin bana yüklediği üzüntülerim, acılarım, kalp ağrılarım hepsi geçecekler.. Kendimi daha iyi, hep biraz daha iyi hissedeceğim, toplanan tüm bu malzemeler, bir bir nakış projelerinde yerlerini buldukça... Unutturacaklar bana siyasilerin kavgalarını.. Sildirecekler hafızamdan kıyıya vuran çocukları...

Duymaz olacağım beynimde yankılanan şehit annelerinin çığlıklarını..
Bir an, bir kaç an için mutlu ve huzurlu olacağım. Kalktığımda masadan, tekrar başlayacak her şey yeniden, biliyorum ama gene de çoğaltmaya çalışıyorum mutlu anlarımı..


&&&

Yorumlar

Popüler yayınlar