Kumaş boyama


FİLLER
Elephants - fabric painting

Arkadaşımın uzakdoğudan almış olduğu bir resmi çok beğenmiş ve aynısına sahip olamayacağım için de benzerini yapmaya çalışmıştım.
Tam 18 sene önceydi..
Ne yazık ki yıllar sonra da resmin sahibi arkadaşımı, güzel dostumu  bir kalp krizinde kaybettim.  Aslında ondan hatıra olarak resmin aslını talep etmeyi düşünmüştüm ailesinden. Ama utanıp bir türlü isteyememiştim.
Yaptığım taklitle yetinmeye çalıştım. Her baktığımda da canım arkadaşımla anılarımı düşündüm..






Bugün baktığımda bir yığın hata buluyorum ve yeniden yapmak istiyorum. Renk desen ve oran  hataları var bolca.  Şimdi aynı hataları yapmamaya çalışırım ama belki daha da başka hatalar yapacağım..  Hava almadığı için de yaldızlı boyalar aynen kalmış bunca sene boyunca.

Arka planda boyadığım çalıların 2 boyut gibi duruyor olması o zaman da rahatsız etmişti. Hala da ediyor.

 Belki de bu resim, bu kez bir nakış projesi olmalı...

Filler iplikle boyanıp, fillerin üzerindeki örtüler altın nakışı ile çalışılabilir.  Savaşçıların giysileri ise aplike olabilir. Boyunlarındaki kolyeler ise kum boncuklar ellerindeki güller ise 3 boyutlu nakışla yapılabilirler. Altınla işlenmiş kemerler ve kuşaklar hayal ettim.

Aslında en esprili kısmı, bulunabilecek küçük beyaz kemiklerle fillerin dişlerini yapmak olmalı..

Hayal meyal böyle minik kemik dişlerin sanki tespih ya da anahtarlıklarda kullanıldıklarını hatırlıyorum. Eminönü'nde araştırabilirim.

Küçük delikli altın renkli halkalarla da fillerin başlıklarını çalışmalı..

Çalılar ise yün nakışı olabilir.





Çok seviyorum filleri. İnternette inanılmaz güzel fil illüstrasyonları ve çizimleri var..
Çok iddialı bir fil projesi yapmak istiyorum.
Ama renk renk olmalı. Cıvıl cıvıl ve bol çiçeklerin yer aldığı.
Yapmak istediğim o kadar çok proje var ki....
&&&

Yorumlar

Popüler yayınlar