Balık


BALIK



Uzun süredir üzerinde çalıştığım balık çalışması tamamlandı..





Bu balığı aslında çok yakın bir dostuma hediye olarak çalıştım.
Güzel dostum Konstantin Makridis için... Kökeni Anadolu rumlarından, Konyalı Kosta.. Yemekten, balıktan, insanlıktan, İstanbul'dan iyi anlayan arkadaşım...

Sıkıntılı günlerden geçen ama şimdi yeniden 2. kariyerinde başarı hikayeleri yazan arkadaşımın suyun içinde nasıl yükseldiğini, azminin, çalışkanlığının onu nasıl mutlu kıldığının resmini yapmak istedim, aslında...

tuna balığı (ton balığı) ticareti ile uğraşırken, bir gün döndü, dedi ki, yeni ofisim için bana tuna balığı resmi yapsana, böyle üzerinde boncuklar, taşlar falan da olsun..hadi arkadaşım sen becerirsin...
Yapmam mı? Yaz aylarında başladım ama biraz başka işler biraz da bileğimden operasyon falan girince araya, ancak bitti..

Başlarken farklı bir noktada başlayıp da, en sonunda ortaya çıkana bakınca, nereden nereye savrulmuş düşüncelerim, işlemelerim dedim..

Oradan oraya savrulmuşum.
Karışık teknikler cenneti oldu bu proje...
Yok yok, her türlü teknik var.

Nasıl  mı yaptım?







Bu çalışma bir tuvalin üzerine yapıldı.  70 x 50 cm ölçülerinde

Aquarell boyalarla tuvalin üzerine mavi ve yeşil tonlarıyla deniz efektleri verdim.
Kurumaya bıraktım.









Milaj kağıdına kompozisyon ve çizimi hazırladım.   İnternette tuna balığı resimleri buldum ve onlardan yararlandım.

Karbon kağıdı yardımıyla tuvalin üzerine kopya ettim. 

Sadece ana hatları ile bir çizim yapıp, kopyaladım. Detayları göstermedim. Çoğunlukla detaylara ne yapacağımı bilmeden devam ediyorum.









Balık su yüzüne çıkıyormuş gibi bir pozisyonda olmalıydı. Çünkü arkadaşımın yeniden yükselişini sembolize etmeliydi.. 

Öncelikle antrasit dmc muline ile kontürleri ''sap işi'' tekniğiyle belirledim.

Kuyruğa yakın bölüme uzun kısa atmalarla biraz da blackwork u andıran dikişler oluşturdum. Aslında amacım burada balığın gölgelerini oluşturmaktı. Biraz da elektrik mavisi muline kullandım.








  



Biraz daha yakın görüntüsü..









En başından beri deniz analarını yünle ve iğne oyası tekniğiyle çalışmak vardı kafamda...

Önce bir sıra iğne ardı çalıştım en tepeden başlayarak ve deseni iğne oyası ile doldurdum..









Balığın etrafında dolaşan deniz bitkilerini önce sarma yapmak istedim. Ama bileğimden operasyon geçirince devamını getiremedim ne yazık ki...


Çünkü sarma tekniği çok fazla bilek hareketi gerektiriyor. Akşamları bileğinizin sızladığını hissediyorsunuz. Bu yaptığımı sonra söküp, o bitkileri kumaş aplike ederek çalıştım.. 










Annemin topladığı düğmeler yeri geldikçe pek çok işe yarıyor.. 

Solungaçların olduğu bölgeye düğmelerle hareket vermek istedim.
Ne alaka şimdi diyen de olabilir. Ama bu serbest stil bir çalışma.. İstediğiniz malzemeyi, istediğiniz noktaya kullanabilirsiniz. Sadece renk ve formları yakıştı diye düşünüyorsanız bile, her malzeme olur..










Kanat kontürlerini mavi yünle sap işi çalıştım.

Kontürlerin kenarlarına ise mavi kum boncukları diktim.











Göbeğine ise gene mavi, beyaz ve pembe tonlarında yünlerle yarım ay şeklinde pullar işledim.

Solungaç üstünde parçayı ise sarma tekniği ile önce mavi , üstüne de yeşil ipliklerle sarma çalıştım.














Deniz analarının uzantılarını çift taraflı sap işi yaparak işledim. Önlü arkalı 2 sıra şeklinde sap işi yapılmış oldu..

Biraz da mavi boya ile üstüne gölgeler yaptım.









Biraz biraz deniz kabuklarını yerleştirerek kompozisyonu nasıl oluşturacağıma bakıyorum. 

Yosunumsu bitkilere hala kesin bir alternatif oluşmadı.. 

Bir de payetlerim pullarım var.. Ne yapsam? 

Bu kahverengi payetlerim sanki denizden fırlamışlar gibi..

Mutlaka bir yere ilişmeliler.. 





Deniz altına en çok yakışabilecek kumaşlarım döküldü ortalığa...

Milaj kağıdına bitkilerin çizimlerin kopya ettim,

Kumaşa karbon kağıdı ile bu formları kopyaladım.


İlgili noktalara, kumaşları uhu ile yapıştırdım..


Kurdele ile de elde kıvırıp, döner formlu farklı bitkiler oluşturup bunları uç noktalarından diktim..















Krem renkli keçeleri kıvırıp deniz bitkileri yaratmaya çalıştım.

Deniz kabuklarını ise silikon tabancası kullanarak yapıştırdım.

Silikonlar gözükmesin diye dikkatli oldum ve mümkün olduğunca silikonlar taşmayacak işekilde yapıştırdım.















Balığın üzerinde dolanan bitkileri de aynı şekilde milaj kağıdındaki formu, karbon kağıdı ile kumaşa kopyalayıp, kestim.
Uhuyla ilgili noktaya yapıştırdım.

Kenar dikişlerini ise stabilo kalemle aralıklı çizgiler halinde yaptım. Dikiş gibi durdular.. 

Yün ve ebruli yeşil kurdelelerle solda  bitki ve deniz kabukları öbekleri oluşturdum..


Kuyruk kısmını kafes işi gibi işledim. 







Balığın son durumu yukarıdaki gibi...


Sonuçta bir çok teknik bir arada kullanılmış oldu.. 

kumaş aplike
taş, düğme, deniz kabuğu aplike
sap işi, iğne ardı
boncuklama 
resim
yün nakışı

Şık bir de çerçeve yapılırsa harika olacak...


Güzel dostuma sevgilerimle.....

&&&


Yorumlar

Popüler yayınlar