Brezilya Nakışı

ASKILI DÜZENLEYİCİ

ORGANİZER WİTH HANGER











Çok güzel fikirler var. Çok güzel projeler var. Hepsini yapmaya ömür yetmez. Orası kesin. Arada biraz da böyle basit ve eğlenceli projeler yapmak ve biraz dağılmak gerekiyor.

Bu düzenleyici banyo, çocuk odaları, hobi odaları, mutfak ve yatak odaları için ideal...
İçerisine iğne iplikten tutun, bebek oyuncağı, ıslak mendil, krem, diş macunu, kalem, boya, bisküi kalıbı, kırtasiye malzemesine kadar, pek çok malzemeyi koyabilirsiniz.


Bunun bir benzerini  tamamen tığ işinden yapılmış olarak gördüm. Ben bunu dikiş ve nakış projesine çevirmeyi düşündüm.
Bakın ne çıktı ortaya..









Her zamanki gibi önce bir eskiz çalışması yaptım. Az çok nasıl bir şey olacağını görmek için hep çiziyorum. 


Ve sonra milaj kağıdına ölçülendirdim.  Askının ölçülerini esas aldım.
Askıya asılacak şekilde ve dikiş paylarını unutmadan ölçüleri saptadım.
Milaj kağıdında, bittiğinde nasıl bir ölçü ortaya çıkacağını görmek için provasını yaptım.








Etamin kumaşına benzer bir kumaş parçam vardı. Onu kullandım.
Ön taraf için  cepleri kesip, toplu iğne ile tutturdum.
Ceplerde 3 bölme oluşturmak için de aralarında dikiş yerlerini belirledim.
biraz bolluk payı bırakmayı unutmadım. Ceplerin içerisine biraz tombul bir şeyler yerleştirmek gerekebilir. Bu yüzden cepleri ağız kısmına doğru biraz genişleterek kestim.  Bolluğu anlamak içinde makaraları koydum.







Yukarı doğru fazlalaşan kesimi aşağıda daha iyi göreceksiniz.
Ceplerin orta noktalarını işaretleyip, nakış desenlerini kumaş kalemi ile çizdim. Ütülenince uçan frixion kalemini kullandım.


Bu kalem çok iyi ancak, önemli bir sorun var. Ütülendiği zaman mürekkebin uçtuğu doğru ama ne yazık ki,belli belirsiz bir iz kalıyor. Özellikle saten, ipek, tafta gibi kumaşlarda belirgin bir iz kalabiliyor. Dikkatli olmak gerekir.















Brezilya nakışı desenleri kullandım. Rokokolar, düğüm işi, sap işi, sarma ve tohum işi....









Beyaz askının üzerine ise hazır satılan çiçeklerden yerleştirdim. Yapıştırmak için japon yapıştırıcı kullandım.

Kumaşı askıya astıktan sonra arkadan dikişle sabitledim.
Göze hoş gelmesi için de iki yana pembe düğme diktim.


















Cepler yanlardan dikildikten sonra  son görüntü bu oldu.











Son görüntüsü aşağıdaki gibi













&&&



Yorumlar

Unknown dedi ki…
There be some time I download this little boat.
I'm so in love with it.
Beautiful work.
🌏🌹😊❤️💐🇭🇷

Popüler yayınlar