etiketler

ETİKETLER
LABELS









Gerçekten de bu etiketler, bir arada çok güzel duruyorlar.

 Bazı  giysi etiketleri de ilham  verir insana.

Her şey ilham verir de, ne gördüysen, ne duyduysan..

Hepsi yönlendirir seni... Ama bir rengiyle, ama bir ince çizgisiyle, belki bir dokuyla..uyandırdığı bir hisle.. belki için cıvıldar da hoop diye,  bir şey yaratır, üretirsin. yazarsın aklının bir minik köşesine. dersin ki ben bunu bir gün kullanacağım..

Kullanmasan da bakarsın ona, ama bilgisayarda ama avucunda, ama çekmecende, ama duvarında. 
Bir gün bir şey çıkar ondan... sen ne olduğunu anlamadan. o bir detay olur bir çalışmada, bir işlemede, bir resimde... 



Ben bu etiketleri saklamışım yıllar içinde..
Ne olduğunu bilmiyorum ama sevmişim, etkilenmişim..
Tutmuşum bir çekmecede.. gün gelir bir işe yarar diye.. hepsi 2009 ve 2010 yıllarında toplanmıştı..
Şimdi bir şey yapmak istiyorum bunlarla ama hala çıkmadı ana fikir. 
Belki renklerinden yararlanıp bir şey yapar mıyım? Ya da yazı karakterlerini bir yerde renkleri ile kullanır mıyım. Bir şey olacaklar ama dur bakalım...






vintage etiket


Çocukluğumun '' puro sabun '' ilanları gibi..
Krem renginin asaleti üstüne kraliçe renk olan  kırmızı...
Eskitilmiş grafik deseni ve ''cowgirl'' 
ahh! şu aralardan çıkan dallar ve gül kurusu tonuna yapraklar bir anda durumu hoşlaştırıp, nakış isteği uyandırıyor...

Çocukluğumun paket yapmada kullanılan sicimleri.. Bu sicimlerin altında krem renkli içinde saman varmış gibi dokusu olan paket kağıtları geliyor aklıma.. Kolonya mı aldın? Hemen bu kağıtla kaplanır bu sicimle de paket edilirdi.. Sicimi birbirine bağlayıp sıkılamak için bir el hareketiyle, hop paket arkaya döndürülür ve birbiri arasından geçirilir önde tekrar düğüm yapılırdı. .bizim mutfak çekmecelerinden bu sicimler taşardı..


Ben bunları ne yaparım diye düşünüyorum ama üzgünüm aklıma bir şey gelmiyor. Bu etiketten esinlenip bir şey yapacağım bir gün..




uçuş uçuş kelebekler ve zümrüt taşlar


Son günlerin modası boyama kitaplarına benziyor. 
Ben bu etiketten etkilenip, doodle- embroidery  yani karalama defteri sayfası gibi bir nakış projesi yapmak istiyorum. Ağırlıklı brezilya nakışının kullanıldığı bir şey olabilir örneğin, hem boncukları da aynı yerlerinde yeniden kullanabiliriz. Aynısı var bu boncukların piyasada, bir de yapışkanlı...Ayrıca kurdeleler olabilir muhtelif yerlerde, spiral  dallarda mesela .. Çok sade bir işleme de olabilir, çok şatafatlı bir işlemede olabilir...

Bazı boşluklara çiçekler de ilave edilir,, dolama yapraklar da , kurdele yapraklar da...

Her şey olur bu desen ve renklerle..







oxxo yazısı = deniz dalgaları




Peki buna ne demeli; Şu oxxo yazısı deniz dalgalarını anımsatmıyor mu?

Bu mavi kelebekler deniz kenarında insanı baştan çıkarmıyor mu?,

Bu maviler bir arada çok çarpıcı değil mi? 






her zaman moda çuval dokusu ve harika harfler.  

Hadi gel de sevme şu çuval dokulu etiketi..

Çocukluğumda atlar için satılan arpa ve samanlar bu çuvalların içinde muhafaza edilir oradan çıkarılıp tutuşturulurdu elimize. Ben o samanları koşa koşa götürüp dedeme verirdim, Gürbüz ata yedirsin diye. Bana seslenirdi büyük dedem. ''Git!saman al!'' amcandan..Kaptığım gibi avludaki çuvalı kooşşş samancı amcaya.. O mis gibi saman kokan, her tarafı ahşaptan dükkana bayılırdım. Döke döke getirirdim samanları .  Yerlerde o samanlar, hala gözümün önünde..Yerdi onları Gürbüz... Ben gururluyum, işe yaradım ya , Gürbüz'ü doyurdum...

Şimdi ben bu etiketi ne yapayım?. Bi de carpe diem yazmışlar üstüne. Bunu da yazsak , anlatsak gün biter..

Bu etiketden esinlenerek,  kahverengi ve yeşil  tonların hakim olduğu bir çiftlik evi yapılır. üstüne çuval kumaşı ile bildiğimiz çuvallar aplike tekniği çalışılır. Üstüne de saman bulup yapıştırılır. İşte bu yapılır. Samancı amcanın dükkanı yapılır. Bu etiket başka şeye ilham vermez.

Peki bu yandaki harflere ne demeli...

Nasıl yakışmaz o renkler birbirine. Nasıl hoş olmuşlar, düzensiz ve kuralsız dizilimleriyle..
Ben bunlarla adımı işlerim.. Öyle romantik falan değil, bayağı bayağı işlerim. Aynı formlara sadık kalırım, aynı renk mulineleri ya da yünleri yanyana dizer işlerim. Belki bitişlerine bir iki minik dokunuşla hoşlaştırır, sıradışı bir esinti yaratırım...

Alt tarafı bir kaç etiket dersin.
Neler düşündürdü, neler hissettirdi, nelere ilham verdiler..


Bu arada KOCAMAN AFERİN  OXXO ve DE FACTO ya küçük detaylara önem verip, estetiği olamayı seçtikleri için.

Zordur aslında gelmez o ilhamlar, esintiler kolay kolay insana.. Şükür ki, bir iki etiket bile işimize yarıyor. Bakalım sağımıza, solumuza neler var esinlenecek, Kolay esinler olsun hepimize... Arzu edenlere, yaratmayı sevenlere, düşünenlere, kolay olsun o esinler...



&&&


Yorumlar

Popüler yayınlar