PASTA YAPIYORUZ..

MİNİ   PEMBE   PASTA   (1)
LİTTLE   PİNK   CAKE   (1)













Her zamanki gibi önce çizim.. önce eskiz.. 
Az buçuk ne yapmak istediğini görmek her zaman kolaylık sağlıyor..

Planlı programlı ilerlemek yaptığım işte güven veriyor..

Gene vazgeçemediğim pembeler.. Gene tone sur tone..  Takıntılı bir durumum var, kabul ediyorum.. 










Pasta konusu bitmiyor.. Şeker hamurunu yoğurmak mümkün olsa hemen gerçeğini yapacağım ama hevesimi kumaş, boncuk ve pullarla gidermeye çalışıyorum.. 


Sanırım pasta modellerim artık bir seri olmaya başladı.. 
3 ay önce daha büyük katlı bir düğün pastası yapmıştım.
Şimdi ise minik bir pasta modeli söz konusu.. 


İkea çerçevelerini bir şeylerle doldurmak için harika bir fikir.. 


Hem de elişine alışkınlar için 1 saatte çıkarılabilecek bir proje.
Eğer eliniz dikişe, nakışa alışık değilse 2 ila 3 saatte bitirebilirsiniz bu projeyi..


Gelelim malzemelere;


kum boncuk, payet, pul, küçük boy pembe boncuk, oval yassı beyaz boncuk, pembe saten kurdele, 
pembe organze kurdele , biraz dantel parçası (eteğine kullanmak için),  kum boncuk iğnesi, beyaz ya da krem renk  kumaş parçası 13x18 cm lik pembe çerçeve.. 

Ve son olarak polimer kilden yapılmış hazır satılan mini güller (pembe ve lila renkte) .
Hazır gül bulamazsanız, hamurunu temin edip, yapmanız gerekecek ya da pembe kurdeleden rokoko çalışılmış güller yapabilirsiniz. Rokoko güller de hafif kabartmalı duracakları için keyifli olacaktır.



Önce kumaşın üzerine malzemelerle bir düzenleme yaptım. 












Malzemeleri nasıl görünmelerini istiyorsam o şekilde dizdim. Aslında bu hale gelmem yaklaşık yarım saatimi aldı. Çünkü kararsızlık fena.. O mu? Bu mu? diye düşünmek aşk ve nefret durumu.. 










Artık uygulamaya geçebilirim. Kumaş kasnağa yerleştikten sonra kurdeleleri sırasıyla minik dikişlerle kumaşa tutturdum. SAğdan solan birer dikiş yetiyor.  En üste ince organze kurdele onun altına hareli kurdele diktim. ortayı bişr sıra boş bıraktım minik boncuklar için.
tekrar 2 sıra aynı kurdeleler ve en alta genelde karanfil yapımında kullanılan kurdelen bir sıra diktim.

En alta ise pasta tabanı olması için dilimli ince dantel parçasını diktim.





En üst sıraya düz payet dikerken ortalarına aynı renkte birer kum boncuk tutturdum. 
Ortadaki boş sıraya ise biraz daha büyük boncuklar dikildi.

Dantelin çevresine ise kum boncuklar dikildi.. Kum boncukları dikerken dilimlerin sırasını takip ettim..


Sıra pastanın en üst katının düzenlenmesine geldi..








Artık polimer kil (bizde daha çok fimo hamuru da deniyor) mini gülleri yerleştirmeye başlayabilirim. 

Aralara biraz pembe kurdele ile yaprak efektleri oluşturdum. Boşluklara ise cipso gibi görünsün diye mini boncuklar tutturdum.


Çiçeklerin en dış kısmına ise beyaz oval yassı boncukları uhuyla yapıştırdım. Bu boncukların dikiş için deliği yok, mecburen yapıştırıyoruz. Aslında delikli olanları da var piyasada ama, delik ve ipliğin görünmesi hoş olmuyor.. 





Sonuç yukarıdaki gibi...



Bitince, çok ama çok sevdim.. Çerçeve de uyumlu olsun diye pembe.. 
Renk geçişleri, pembe çerçeve, beyaz zemin kumaşı ve pembe malzemeler olunca daha da keyifli oldu.. 


Bu renk geçişlerine önem veriyorum..  Pembe pembeye, beyaz beyaza gibi aynı tonları yan yana getirmemeye özen gösteriyorum.  Kontrast yaratması için zıt renkleri kullanmayı öğretmeye çalışıyorum kendime.. 








Her yaptığım keyifli nakış projesi aslında hep çoğaltmaya çalıştığım mutlu anlarım.. 

Ne kadar çok olurlarsa, o kadar çok mutlu olacağım.. 




&&&












Yorumlar

Popüler yayınlar