Boyutlu :Nakış


PITIRCIKLAR



Geçmişte kız çocukları çok da keyifli gelmezdi.

Minik Zeynep'ten sonra anladım ki, evde bir de kız çocuğu olsa, çok iyi olurmuş.. 
Zeynep, komşumun inanılmaz şirin, yarım yarım konuşmaya çalışan prensesi...

Kız çocuklarına dikkatimi çekmeyi başardı. Belki kız cocuğu temalı çalışmalar olabilirdi.

Resimleri internette görmüştüm. 

Hayalimdeki kızlara göre düşünüp, biraz değişiklikler yaptım ve yeniden çizdim.


Kumaşları da uzun uzun düşündüm. Aslında artık pembeden uzaklaşmak istiyorum. Ama gene gidip gidip pembeli kumaşları seçtim. Pembe benim için bir hastalık haline geldi...



Önce giysileri çizime uygun kestim. Kumaşın üzerine sarı karbon kağıdı yerleştirip, orijinal çizimin üzerinden bir kez daha geçip, kopyasını alabilirsiniz. Ancak çizimin 1,2 milim dışından fazlaca çizerseniz, sarı karbonun lekesini kesme şansınız olur. Sarı karbon izi dışarıda kalacak şekilde düzgünce kesin!

Ve kesilen kumaşları kumaş yapıştırıcısı ya da uhu ile ana kumaşa yapıştırın. Çok düzgün olmalı, Kesilen kumaşlar ütülü gibi durmalı. 



Giysilerin kenarlarına battaniye ilmeği ile yaparak, kumaşları sabitledim ve şık bir detay oluştu.


Sırasıyla çorapları ve ayakkabılarını sarma ile işledim.
Çiçeklere kurdele nakışı yaptım. Dallar ve yaprakları nakış yünü ile işledim.

Her iki pıtırcığın da ellerine çiçekler işledim. 
esmer pıtırcığın saçlarını yünle çalıştım.
Sarışın pıtırcık için mini kürdanlara coton iplik sarıp, saç spreyi ile sertleşmelerini sağladım. Sarı bukleleri kurumaya bıraktım.


Sarı buklelere elimde şekil verdim ve tepeden aşağıya saçın modeline göre yapıştırarak  yerleştirdim.


BİTTİ.. İnce pembe bir çerçevenin içinde güzel duracaklar....

Popüler yayınlar