Punch Nakışı

PUNCH NAKIŞI ÇANTA

PUNCH EMBROİDERY



Punch nakışı çok güzel ve de özel bir nakış türü ama beni heyecanlandırmıyor.
Denememiş olmamak için bu çantayı uydurdum.

İşlerken kumaşı tersinden kullanıyor önce deseni çiziyor sonra da özel iğnesiyle darbeli vuruşlarla deseninin içerisini ilmekle dolduruyorsunuz. 

Ben el alışkanlığım olmadığından bu işlemenin çok da başarılı olmadığını düşünüyorum. 
İşlemeyi yaptığınız an görmüyorsunuz. Tersini çevirip bakmanız gerekiyor. Bu da sürekli kesintili çalışmanızı gerektiriyor. İğneyi sürekli batırıp, çıkarmak da kol ve bilekte ağrı yapıyor. 
Bu işleme size kendinizi dokuma makinesiymişsiniz gibi düşündürtüyor.

Kolay olması bu papatyaları çizmiştim.


Tabi kenarları iyi çalışmamışım. Gölgelerini de iyi verememişim. Biraz çocuk işlemesine benzedi. 


Üç farklı tonda Madeira Lana iplik kullandım.Biraz ordan biraz burdan oldu.





Bu arada çantanın sapını eski bir perde kordonundan yaptım. 
Bu kordonlar çok pratik hem yastık kenarına, hem çantaya, hem giysilere, hem örtülere kullanabiliyorsun. 
İçine beyaz  astar dikildi. 

Kaşe kumaşa punch nakışı çok da kolay oldu. Punch yaparken kalın ve sert dokulu bir kumaş olması gerekir denmişti. 
Kaşe kumaş çok uygunmuş bu nakış için. Kaşenin dokusu ve görünümü çok hoş... Çocukluğumda daha yün ağırlıklı kaşeler vardı. Şimdikiler biraz sentetik gibi... Sanki biraz plastiğe dokunuyormuşsun gibi.. Eskiden % 30 sentetik katarlardı, şimdi % 70 sentetik iplik...

Aslında sonuçtan mutluyum. Hem elim alışmış oldu, hem de gerçekten keyifle kullandığım bir çantam oldu. Yaz aylarında kahverengi giysilerim ve terliklerimle çok severek kullanıyorum. 


Yorumlar

Popüler yayınlar