BEYAZ İŞ ÖRTÜ





Hangi yıl başlamıştım bu örtüye hatırlamıyorum.

2014 olabilir. Yvette Stanton un bir kitabını almıştım. Beyaz iş motif ve tekniklerini anlatan..
Uzun uzun inceleyip, başladığımı hatırlıyorum.










İplik çekerek yapılan bir model bu. Ajurlar sıra sıra..


Bu kumaşı özel olarak almıştım. Sayılabilir kumaş...
Krem rengi ve yumuşacık bir kumaş.. İçinden bakınca dışını görüyorsunuz.










Şimdi karar verdim, bu nakışı videoya çekip, youtube kanalımda yayınlayacağım..



https://www.youtube.com/channel/UC1w7RVC7ZNZNVYQpiYy01iQ


emine seremet embroidery

Kanalın adresini veriyorum.. Abone olur ve zili de açarsanız.. önümüzdeki hafta bu projeyi izleyebilirsiniz..




İşlemenin her bir detayını tek tek göstereceğim..

Ajurları, kenarlara geçmiş olduğum antikaları, ve orta kısmına çalıştığım uzun rokoko çiçekleri tek tek çalışacağım..


Taktım bu aralar beyaz iş nakışına.. 


Böyle bir ajurlar geçiyor kafamdan..


Heyecan yaptım gene..






Bu tarz nakış çalışmalarında en sevdiğim ise ajurların içinden vuran renkler.

Renkli kumaş ya da kartonlar koyarak ajurların düzgünlüğünü kontrol ederim hep..

Zeminden yansıyan renkler farklı bir keyif verir hep.



Gerçi beyaz iş genelde beyaza/beyaz yapılır ama farklı renkleri de yakıştırıyorum genellikle.. 

İki renk iplikle de olur ki...

Klişelere bağlanıp kalmayalım..

Amorf bir nakış projesi ortaya çıkmayacaksa, bazı kuralları esnetip, keyfimizce değiştirebiliriz.


Başlıyorum işlemeye..


Selam ve sevgiler..


&&&











 

Yorumlar

Popüler yayınlar