ÖRME AJUR









Ajur nakışları çoğunlukla bizde Antep işi ve geleneksel Türk işi nakışlarında kullanılıyor.. 

Ben de çok severek izliyorum yapılanları.. 

Ama benim bu nakışı kullanmakta daha farklı amaçlarım var.

Sürekli kafamda bir fikirler, ajurlarla ne yapabilirim diye.  Aslında bu nakış tekniğini daha önce bir projemde kullandım.

Yıllar önce çalıştığım bir altın nakışı projemde kapı detayı olarak işlemiştim..







Kapıya pervaz olarak çalışmış farklı doku yaratmak istemiştim. 
























Unutmuşum nasıl yapıldığını. Nakış da biraz nankör bir uğraşı.. unutuluyor..


Geçtiğimiz günlerde gene bir desen üzerinde çalışırken ajurla detaylar yaratmak istedim.

O arada aklıma geldi, hatırlamak için tekrar bir işleyeyim bir örnek dedim. İşlerken insanın kafası daha iyi bir çalışıyor. Nerede nasıl kullanırım, hangi detaylarda ajur kullanabilirim diye kafa patlatabiliyorum. Tabi bunu düşünürken, eh hadi yaparken çekeyim Youtube'a da koyayım dedim.

Aynı anda onlarca fikir kafama üşüşürken fikirden fikire uçuşuyorum. Kafam karışık benim. Düşünceler hiç durmuyor, daldan dala atlıyorum. 

Neyse, bir ara işledim, Youtube'a koydum.. Hatta bu da linki...Seyretmek isterseniz, alın çayı, çekirdeği, buyurun..






https://www.youtube.com/watch?v=w2m4BUE4dw0&t=5s



Başlarken zorlandım.. Nerden girip, çıkacak iğne falan ama bir süre elim alıştı, devam edebildim.

Boşluklarla oluşan çiçek deseni çok güzel oldu. Çok sevdim. Oyuncak gibi bu nakışlar, puzzle gibi.. çekirdek çitlemek gibi..😃

Yarısını işlemedim boş bıraktım. Bu yarıya da bir başka teknik işlemek istiyorum. Daha farklı bir şey. 

Henüz karar vermedim. 


Şimdi gelelim diğer konuya. Ben niye ajur nakışına sardım bu aralar.

Çünkü güzel bir proje var kafamda. Eski bir İstanbul evi ve hatta ayrıca bir de Bursa'daki Yeşil Cami'yi işlemek istiyorum. 


Eski İstanbul evinin pencerelerini tamamen ajur nakışı ile  yapayım,, dedim. Hatta kapısının tamamını da ajur çalışayım istiyorum. İyi de bunun ayağını yere nasıl bastıracağım? Sıkıntılı bir konu oldu kafamda. Bu projede en önemli şey ölçüler ve çizim olacak. Kumaşın tek bir ipliğini bile saya saya ölçülendirmem lazım. Sanırım bunu Adobe Illustrator ile çizmem gerekecek. Ama sadece çizimde oturtmak bile deli zaman.. Belki 1, belki 2 günümü alacak. Tam işlerken bakacağım ki bazı detayları atlamışım. Hadiiii, sil baştan. Korkuyorum yani.. Zaman kaybetmekten, yolda yılıp kalmaktan, moralimin bozulmasından korkuyorum. Ama yapacağım.. 


Şimdi bu aralar eski İstanbul evleri ile ilgili görseller araştırıyorum google'dan. Hatta belki bir minik minyatür detayları katabilirim. Evin yanına erguvan ağacı istiyorum. Bu özel bir ağaç. İstanbul'un simgesi sayılır. Gerçi çok kalmadı ama bu projede bir yerde olmalı mutlaka.. Pembe çiçekleri var.. evin yanından sağından solundan sarkmalılar..


Evin cephelerine biraz da örme tekniği ile hareketler kazandırmak istiyorum. 

Bir de sanırım beyaz, krem tonları kullanacağım. 

Ajurları ton sur ton yapmalı diyorum. 


Yapılacaklar listesini ve notlarımı buraya not edeceğim. Aşama aşama izlenebiliyor olacak..


Çok fikir var işlemek istediğim... Ama ömür yetmez...

Görüşmek üzere...


***






 











Yorumlar

Popüler yayınlar