KEMERBURGAZ KENT ORMANI




Yazdan kalma kareler...
Geçtiğimiz yaz Kemerburgaz'daki Kent Ormanı'nda çekmiştim.



Hepsinin bir amacı var aslında..
Ben bu çiçekleri nakışla nasıl işlerim, sorusuna yanıtlar..



Tek bir ortak özellikleri var. Sade ve sıradan kır çiçekleri olmaları..






Meraklıyız, çiçeklerin en güzellerinden buketlere.. İlla en güzeli olacak, en iyisi en dolgun yapraklısı olacak. 

Yani bir iyi ve güzel hastalığımız var ki.. Hayvanın da, çiçeğin de, yemeğin de evin de, arabanın da en iyisine sahip olma dürtümüz. 
İtiraf ediyorum kısmen bende de var. Benimkiler bazı bazı geliyor üstüme. 


Şimdi ben böyle garip ve fazla da anlam yüklenemeyecek fotoğrafları niye çekiyorum ki...
Çünkü ben fotoğrafçılık öğrenmeye çalışıyorum. 😏

Bu çektiklerimden birer minik detayı da hafızama kazıyıp, işlediğim nakışların hangi detayında kullanırım diye düşünüyorum..











Bu çiçekleri birebir nakışla yapmayı düşünüyorum.. Alt kısmına biraz keçe dolgulayarak biraz boyut da kazandırabilirim.

Mumlu iplikle de olabilir..
Belki çiçeğin taban kısmını örme tekniğiyle işlerim.
Belki de dolama yapraklarla en alttan en üste doğru çıkmış yapraklar yapabilirim.
Çiçeğin ortadaki boğumunu saklayacak bir yöntem bulmalıyım..

Ama bu renkleri nasıl yapacağım?
Muline iplikleri el boyaması ile biraz bu tonlara yaklaştırabilirim.

Şimdi tüm bu yapmayı planladıklarım için bana 2 tam gün gerekecek.. Dene yanılmalarla uğraşıp duracağım..
Vazgeçtim.. Şu ara zamanım yok. Ruhum ve vaktim ne zaman uygun olursa yapacağım bu çiçeği.










Meşe yaprağı...
Çok kez yapıldı , işlendi nakışta meşe yaprakları. En çok 3 boyutlu olanlarını seviyorum.
Ben henüz hiç işlemedim. 


Benim en sevdiğim örneklerden biri bu.. meşe yaprakları ve meşe palamutları harika bir kompozisyonda ve harika tonlarla çalışılmış..,










Diyelim ki buna benzer bir çalışmayı nakışla işleyeceğiz. 

Peki derinlik hissini, arka plandaki koyulukları nasıl yapacağız.

Ya koyu renkli kumaş kullanıp, ilgili alanları kaplayacağız..

Ya koyu renk iplikle ilgili alanı komple çeşitli nakış teknikleriyle dolduracağız. Hatta iplikle boyama, kanvas gibi teknikler olabilir.

Son bir fikir daha, en kolay olanı.. Kumaşın ilgili kısmını kumaş boyası ile boyayıp kapatacağız ve üstüne işleme yapılacak..










Peki, bu ağaçların dokusunu ve üzerindeki bitkilerin dokusunu nasıl çalışacağım.,

Zor, çok zor. Var bir fikrim ama çoook uzun sürer, o kadar sabrım yok, bu aralar...

Maketçiler için hazır torbalarda satılan şu ot, çim vs gibi ürünlerden bahsetmiyorum..

Nakışta herşey sizin elinizden çıkmış olmalı.
Öyle maketlerde kullanılan hazır, yapay ürünlerle olmaz..


Ağaçlarda sadece yeşilin yaklaşık 10,15 tonu, kahverenginin ise 20 tonu var neredeyse..
Yani bir o kadar da iplik çeşidim olmalı.. Şu an hazır değilim.. 

Bu ağaçları işlemenin en güzel yolu, desen ve şekilleri sadeleştirip, minimize etmek. İşte o zaman başa çıkabilirim.

Ama önce bir çizim yapıp, kafamdakini kağıda dökmeliyim. 









Nakış hayallerim ve farklı bakış açılarım şimdilik bu kadar..


Kent ormanından nerelere geldi konu.. Bu algıda seçicilik yoruyor bazen..


Kendinize iyi bakın..



***


Yorumlar

Popüler yayınlar