SAAT PROJESİ




Uzun süredir en keyif aldığım nakışlarımdan biri oldu.


Aslında bu nakışı bir prototip olsun diye çalıştım. Brezilya nakışıyla yapılamayacak kadar iyi bir fikir gibi gelmişti bana. Altın nakışı olmalıydı.

Ama saat mekanizmasını bulmak zor olacaktı. Altın nakışında bu plastik saat mekanizması kötü duracaktı. İnternette araştırdım ama altın nakışına uyacak bir şey bulamadım. Altın nakışına uyacak  bir saati belki Sirkeci'de bulabilirim. Akrep, yelkovan ve saniyenin de altın olması gerekiyor. 

Mecburen bu plastiği kullanacağımdan bari brezilya nakışı olsun, hem çabuk da biter, dedim. Ayrıca tasarlarken kafamda oturmamış bazı detayları bu örnekte düşünme fırsatım olacaktı. İyi ki de öyle yapmışım. 


Hesaba katmadığım bir yığın sorunla karşılaştım;


1. sorun;Saatin cepheleri için maket kartonu kullandım. Ama aslında plexi, plastik vs bir malzeme ile daha iyi olacaktı. Elimde maket kartonu vardı, kolay olur, dedim. Ama maket kartonu kesinlikle güven vermiyor. Keserken düzgün kesilmiyor. Kenarları tırtırlanıyor.En güzel yolu  plastik bir levhayı düzgğnce kesmek. plexi de çok kalın olacak. 

2. sorun; kumaşın kalınlığı. İnce bir kumaş güzel olmayacak. Kalın kumaşlar da köşelerin katlanmasında sorun yaratır. Hani şu dikiş tekniğinde bir katlama şekli vardır. Kenarı düz katlar iki yandan kanatları kıvırırsın ya.. o da kumaş kalınlığından çok kaba duracaktı. Sonuçta köşeler hala olmadı. Hala düşünüyorum. Belki bir terziye sorabilirim. Vardır illa bir çaresi. Hele altın nakışı yapıp bir de kadife kumaş kullanırsam ne olacak? Onu hiç düşünemiyorum bile..

3. sorun; yıkamak istersem ne olacak? Evet yıkanamayacak tabi.. Ama kadife kumaş kullanırsam üzerine de altın tellerle çalışırsam zaten yıkamak mümkün olmayacak ki... Teller suya gelmez. Eee ne yapacağız o zaman. Teflon kaplanmış kadife bulup, altınla çalışıp bitirirsem, en azından ponpon, püskül şeklinde bir toz alıcı kullanıp, tozlanmasını önleyebilirim. Başka da çaresi yok. 😀

Eğer yıkamaya uygun bir kumaş ve içerisine de plastik kullanırsam nazikçe yıkayabilirim. Sadece saat mekanizmasını yerinden çıkarıp, yıkayabilirim.  Tabii,bu altın nakışı yapmazsam olabilecek. Altında gene şansım yok. Belki beyaz iş olabilir. Ama beyaz iş yaparsam, ajurların altından plastik görünecek. Kaplayacağım plastikleri belki kaliteli ve renkli bir malzeme olarak seçebilirim. Offf... bir yığın soru, kafamın içinde.  


Şimdi bu soruları bir kenara bırakalım. Nasıl yaptığıma geçelim.


Önce bir çizim yaptım








Kumaşa transfer için  deseni milaj kağıdına çizdim. 

















Yan cephelere ağaç ve saksı düşünmüştüm.








Rokoko güllerle başladım.

Dalları sap işi işledim.

Yaprakları kürdanla çalıştım. Kürdanla nasıl çalışıldığını youtube kanalımda izleyebilirsiniz.

Bir iki hafta içinde bu projeyi youtube da yayınlayacağım. 













Kuş motifini ise iplik boyama tekniği ile işledim.
Kuş yuvasının penceresini ise ajur teknikleri ile işledim. Çok sevdim yaptığımı.. Sanki bir şirinlik ve naiflik kattı diye düşünüyorum. 








Kuş pencersinin etrafına dal, yaprak ve rokoko güllerle sarmaladım. 





En son olarak da bir adet boyutlu çiçek işleyip ilave ettim.

Bu çiçeğin tüm yapraklarını tek tek iğne oyası nakışıyla işledim. Kenarlarına tel kullandım. 

Tel kullanınca yaprakları istediğim gibi eğip, büküp, kolaylıkla şekil verebiliyorum. Deneyin, çok zevkli..


















Her bir parçayı kumaşı gerdirip kapladım.

Şimdilik toplu iğne ile toplayıp monte ettim birbirine.. Yapıştırmak için bekliyor.. 
Montaj için bir iki fikrim var ama hangi yöntemi kullanacağıma hala karar veremedim.
En sağlıklısı bally veya benzeri bir yapıştırıcı gibi düşünüyorum. Bally yapıştırıcı kenarlardan taşar ve zamanla kirlenir diye de korkuyorum açıkcası....Ama biraz daha kafa patlatacağım sanırım. 





Projenin tamamını videoya da çektim. Editleyip, bir iki hafta içinde youtube da paylaşacağım.

Seyretmek için kanala abone olabilirsiniz.
https://www.youtube.com/c/EmineSeremetEmbroidery


Görüşmek üzere, sevgiler..

***

Yorumlar

Popüler yayınlar